Dissidia Final Fantasy NT beta



Cricket auteur: NoriBL1997 en Blacky2210


Beta

Dissidia Final Fantasy NT is een actie arcade RPG ontwikkeld door team Ninja en Koei Tecmo en wordt uitgebracht door Square Enix.

De game is de opvolger van de ‘Dissidia Final Fantasy’ en de ‘Dissidia 012 Final Fantasy’. Wanneer je niet onmiddellijk een belletje hoort rinkelen, dan komt dit gezien de games enkel maar beschikbaar waren voor de Playstation Portable.

Dissidia Final Fantasy NT wordt nu uitgebracht voor de PS4, waardoor wij hoge verwachtingen hebben wat de game zal brengen op het nieuwe platform.

Wij gingen reeds aan de slag met de closed beta. Kijk daarom samen met ons even achter de gordijnen, wat je bij de release van 30 januari mag verwachten.


Verhaal

De game speelt zich een lange tijd af na de vorige Dissidia games. Er heerst een conflict tussen Materia,  ( de Godin van Bescherming ) en Spiritus, ( de God van Vernietiging).

Beiden roepen hun favoriete karakters op het strijdtoneel om zo de ultieme overwinnaar te worden. Het verhaal wordt in de game opgebouwd tijdens de verschillende gevechten waar je als speler aan deelneemt.


Tutorial

Via de tutorial wordt er uitleg gegeven hoe het vechten gaat. Dit vonden wij jammer genoeg niet zo goed uitgewerkt.

De tutorial speelt automatisch af  als een video en gaat tamelijk vlug.  Voor de gamers ( zoals mijzelf )die graag eens eerst uittesten wat je exact moet doen voor het grootte gevecht, is dit niet echt gemakkelijk.

Gelukkig kun je eerst je skills oefenen via practice en dan het echte gevecht opgaan in matchmaking. Bij practice kan je met andere online spelers samen oefenen en communiceren. Dit is wel een leuke ervaring om met andere FF fanaten te kunnen gamen en voor een personage te vinden die het beste bij jouw vechtstijl past.


Personages

Er zijn zo’n 20 verschillende personages aanwezig in de game. Deze personages werden zorgvuldig geselecteerd uit de 30 jaar Final Fantasy geschiedenis.

De vaardigheden en het uiterlijk van de personages zijn volledig aan te passen naar de gewenste manier van spelen. Jammer genoeg was dit nog niet mogelijk in de beta. Hier moest ik het doen met twee pre-sets.


Gevechten

De gevechten zijn in de beta te spelen als 3 vs 3. Samen kun je met uw kampioen offline/online de strijd aangaan om de ultieme vechter te maken en zo het conflict te winnen en de story mode te voltooien.

Ieder personage beschikt over een HP bar en een Summon Bar. Deze laatste wordt gevuld gedurende het gevecht door middel van combo’s of KO’s uit te delen. Wanneer de balk volledig vol is, kan je een summon monster gaan oproepen die je tijdens de strijd bijstaat.

Zo kan je een storm gaan creëren, een pijlenregen, vlammenzee, … Deze monsters kan je kiezen alvorens de match aan te vatten.

Met de summon bar kan je ook een parry uitvoeren. Deze zorgt ervoor dat je tijdelijk iets sneller kan lopen of dat je bepaalde voorwerpen kan gaan beklimmen. Zo vond ik mijn verticale loop op een boom geniaal! Het doet me echt denken aan de oosterse gevechtsfilms waar je gemakkelijk even in de lucht kan blijven hangen of probleemloos op de muren kan gaan lopen.

Het gevechtssysteem zelf bestaat uit de EX skill. Dit systeem voorziet je personage van 3 verschillende skills. Deze bestaan uit verschillende skills zoals bijvoorbeeld: ijs, healing, vuurelementen, defence shield, …

Telkens werd ook een afkoelperiode voorzien zoals in de gekende Final Fantasy games.

Alle skills zijn ook aanpasbaar, waardoor je als team van 3 goed op elkaar zal kunnen afstemmen. Ik zie hier voordelen in wanneer je met vrienden gaan spelen. Eén speler defence, de andere offence en de derde healing,… Kan zeker spannend gaan worden!

Verder is het tof dat je de standaard zinnen per karakter hebt. Ieder personage wordt uniek gebracht.


Conclusie

Toen ik de beta aan het spelen was, had ik onmiddellijk het Dynasty Warriors gevoel ( ook niet moeilijk gezien Koei ontwikkelaar is ). Ik ben wel verkocht aan dit genre, maar momenteel is het nog moeilijk om mijn verwachtingen te zien invullen gezien de beta niet zo ruim is.

In de beta mis ik nog een preview naar de story mode alsook hoop ik nog op enkele andere game modi dan de 3 vs 3. Ik hoop meer op een soort van For Honor game, waar je met de hoofdpersonages nog enkele bots hebt waardoor het slagveld net iets meer gevuld wordt.

Ik hoop ook dat de personages voldoende zullen zijn om de Final Fantasy fan te bekoren. Voor mij mochten er misschien nog iets meer personages inzitten dan de originele 20, maar dit zal waarschijnlijk mijn gevoel zijn gezien de beta niet echt de mogelijkheid heeft om intensief je skill en game rooster te gaan aanpassen. Ik had toch gehoopt dat Noctis mee deed van Final Fantasy XV.

Jammer dat de tutorial wat snel ging, voor beginners is dat echt niet gemakkelijk. De bekendste summons doen mee.

Grafisch ziet doet het spel alle eer aan van het genre Final Fantasy. Wij zijn alvast benieuwd naar de volledige versie. Het wordt nog even uitkijken wat de release zal brengen.

Dissidia Final Fantasy NT zal beschikbaar zijn vanaf 30 januari 2018 voor de PS4

Over

Gamen is altijd een onderdeel geweest van mijn leven. Al van mijn kinderjaren was ik onmiddellijk in de wolken toen ik in het jaar 1989 kennis maakte met mijn eerste game "Tetris" op de toenmalige Game Boy. Samen met Goofy086 speelden wij al in split screen op de eerste versie van de Playstation op een kleine beeldbuis. Doorheen de jaren is er een grote evolutie ontstaan in de wereld van het gamen. Wij zijn opgegroeid, hebben een familie gesticht en we zijn vader geworden. Echter één ding is niet veranderd en dat is de liefde voor het gamen. Als de kinderen en de vrouw gaan slapen zijn, is er een grote kans dat je mijzelf en Goofy nog online kan vinden.

You may also like...